JOBBA HOS OSS

Vill du arbeta i vår hemtjänst?

Att jobba hos Näsby Hemtjänst AB:

Vi är alltid intresserade av duktiga medarbetare till vår hemtjänstenhet i Kristianstad. Om du är intresserad av att arbeta hos oss så skicka gärna en intresseanmälan och CV till oss där du beskriver dina arbetslivserfarenheter, formell kompetens och varför just du passar hos oss. Vår värdegrund innebär omtanke, närhet och engagemang.  Med omtanke och engagemang menar vi att de som behöver vår hjälp ska känna förtroende för oss och vår kompetens. Med närhet menar vi att det ska vara lätta att nå oss och att den som behöver oss möts av rätt kompetens. Till oss kommer man om man är intresserad av en dynamisk miljö. Vi har höga krav på självständighet och ansvarstagande och att man bidrar till enhetens fulla kompetens. Förutom krav på yrkeskompetens, flexibilitet, respekt och lyhördhet, behöver du kunna hålla ett högt tempo och vara mogen för att det kan hända saker hela tiden. Kan du det är du välkommen att höra av dig till oss.

Tjänster:

Eftersom vi är ett relativt nytt företag som ff är i utvecklingsskedet och gillar att växa tar vi emot alla ansökningar löpande till hemtjänsten. Vi vänder oss främst till undersköterskor och vårdbiträde med vana och erfarenhet inom hemtjänst. Men tveka inte höra av dig om du studerar till ett vårdyrke. Då kan timanställning vara ett alternativ för dig. 

Anställningsformer:

Vi söker personal till månadsvikariat från deltid till heltid under vardagar, helger och kvällar. Vi söker även personal som kan arbeta som timvikarier. 

Vi har höga krav på dig:

Vi sätter höga krav på vår personal och framförallt lämplighet för tjänsten oavsett andra kvalifikationer. Med lämplighet menar vi att du har ett moget, stabilt, professionellt och ödmjukt förhållningssätt till den som är i behov av våra tjänster. Du ska vara samarbetsvillig, flexibel och kunna arbeta i grupp samt kunna ta ett stort ansvar för dina åtagande.

 

Ansvarstagande:

Ett ansvarsfullt sätt innebär inte bara att göra sitt arbete enligt arbetsbeskrivningar och rutiner. För vår verksamhet betyder ett moget förhållningssätt att ha ett gott omdöme i alla avgörande situationer som rör prioriteringar kring verksamhetens behov samt förändringar kring kunden. Dessa kan förändras och komma plötsligt.

 

Arbeta i en grupp:

Vi fäster stor vikt vid att man smälter in i vår grupp. Det är viktigt att vi tar hänsyn till varandras olika kompetenser och respekterar varandra. Grunden är att gruppen går före personliga tyckande och sympatier.

Kvalifikationer och Krav:

Beroende på tjänst så finns naturligtvis formella krav styrda av regelverk. Icke desto mindre är reell kompetens inom yrket ett grundkrav. Vi förväntar oss att du har god samarbetsförmåga, har ett moget och flexibelt förhållningssätt och är lyhörd.

Dina personliga egenskaper:

Dina personliga egenskaper är helt avgörande för att få anställning hos oss. Du ska utan större ansträngning kunna ta till dig an vårt arbetssätt och värdegrund.

Språkkunskaper:

Du måste ha goda kunskaper i det svenska språket för att kunna kommunicera med kunderna och dokumentera. Du ska också kunna förstå olika regelverk.

Meriterande:

Formell kompetens med mångårig erfarenhet inom det område vi efterfrågar är starkt meriterande vid bedömning av tillsättning av tjänst vi efterfrågar. 

Körkort:

En del av våra tjänster kräver körkort. Du ska alternativt kunna cykla. 

Är du rätt person för oss så skicka in din ansökan till:

ingela.loven@nasbyhemtjanst.se